Friday, October 23, 2015

Pilot

Minasan, konnichiwa !!!! (   ^0^)







Since the evolution of mankind and the rapid spread of information via technology that we had achieved during the early 21st century, the world today has overcome many challenges and we as future leaders of the new generations must be totally ready with the upcoming challenges and threats so that we are prepared to make a precise decision and well-planned actions.


Moving on....as we perceived the world (oi Oii dah dah la speaking omputih tu !!!!)


K fine.. haha jk jk.. sebenarnya ni pon first time aku tulis blog ni..nak cakap buta IT tu x de la sangat sbb hari-hari ngadap Dota2 x pon main Assassin Creed (AC for short peeps XD) sampai mata bengkak.. tapi tu cita lepas aku habis grade diploma IB. (kalau korang nak tahu ape bende la natang IB tu kene la tunggu blog entry yang seterusnya haha)


Oh lupa plak nak memperkenalkan diri hamba yang lemah di sisi Tuhan ni (acah alim je aku ni)... nama diberi (boleh tengok dekat about me kat sebelah kanan yang ade tulis "view my profile").. asal Perak je dan yang bestnya yang life bagi kat aku ni is that mana-mana tempat yang aku jelajah untuk menambah ilmu di dada ni semua dalam negeri ni je..

Tamsilannya,

aku punye primary school dekat SK Methodist Parit Buntar ( cakap aku hang ja sebab borderline dgn Kedah je ).. then bila masuk high school dapat la tawaran ke MRSM Lenggong.. tempat ni dah la memang dekat Hulu Perak so first impression aku memang tempat ni penuh hantu la (some said it's true)..jadi aku pon prepare-kan lah diri dgn senjata yang terbaik bagi seorang Muslim, yakni Doa je. haha...

Moving on lagi, lepas semua kawan-kawan aku dapat masuk matrikulasi (time ni aku mereput kat rumah x buat ape ape), aku dapat tawaran belajar untuk program diploma International Baccalaureate (ni la IB yang aku cite kat atas tu) dekat MCKK.. pon di Perak jugak :P.. last2 family aku cakap aku ni x leh lari dari Perak...entah2 jodoh pon orang sini gak ( ͡° ͜ʖ ͡°) (IYKWIM)..

Dah habis mereput time IB, barulah aku dapat keluar dari negeri tercinta dengan mendapat tawaran kemasukan ke Universiti Kebangsaan Malaysia..aku pon rase best sgt sebab baru dapat merasai bagaimana suasana luar yang tidak diketahui keadaanya secara sempurna apabila kita mula melakukan langkahan keluar permata dari zon selamat yang telah sekian lama dihuni dan dikasihi namun (oi oi ni pehal kau macam nak berpuisi pulak kat sini satgi DBP bace karang masuk newspaper article kesusatseraan Melayu pulak!!)


hehe.. sorry2 dah lama x bagi rangsangan kat otak ni takut gear sangkut.. hai dah masuk UKM kene la memperkasakan bahasa ibunda yang tercinta ni.. baru la bangga jadi warga Malaysia sket.

So let me begin with the reasons why I create this blog -
(puiii  belah la tadi cakap nak perkasakan bahasa Melayu..mangkuk punye budak)

1. It is one of the tasks given by my lecturer, Dr Zaliha bt Yazid (she's super awesome) and I have to do it by hook or by crook in order for me to pass this subject with flying colors.

2. the first reason is the most legit and the only reason I write this blog and if you are still reading this text means that I have wasted approximately 20 seconds of your life (DEAL WITH IT)


Nonetheless, I think that blogging is quite fun since you can write just about anything and everything without any interference from the notorious GRAMMAR NAZI ( heil GraMMurrr).. I think I should end my points now since it is clearly I wrote more than 100 words.lol and I think that I must end my blog with a.........................................(ง ͡ʘ ͜ʖ ͡ʘ)ง


BLASTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!














LOTS AND LOTS OF BLASTS M8 







If u cant handle me swag, u just gotta (Deal with it Scrubs XDDDDDDDD)




























No comments:

Post a Comment